Ambon - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Jolanda - WaarBenJij.nu Ambon - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Jolanda - WaarBenJij.nu

Ambon

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

13 Oktober 2014 | Indonesië, Ambon

Gearriveerd! Héhé, we zijn er.maandagmorgen half 8 geland op Ambon.Vanaf Jakarta net na middernacht vertrokken, via Makassar gevlogen alwaar een stop van 40 min en dr Jacky heeft de verzameling van Miel aangevuld met een Starbucks mok van Makassar. Mooie zonsopgang terwijl we naar Ambon vlogen. Sommige doen nog een aardig tukje onderweg in het vliegtuig.
Op Ambon stonden Frits en Agus ons op te wachten. Zij zijn er al een week en hebben al zaken voorbereid. Hilary en Resa van de gemeente Ambon staan ook gereed. En ja het lijkt alsof alle dozen zijn gearriveerd maar dat gaan we vanmiddag zien bij t uitpakken in het ziekenhuis. Met een bus bagage en een bus personen naar Ambonstad vanaf het vliegveld, nog een fikse rit. Het is warm, onderweg af en toe heel slecht , afgebrokkeld, wegdek (door eerdere overstroming?) dus hobbel de bobbel. Naar de stad. Veel mensen op weg naar werk en school, naarmate we de stad naderen wordt het steeds drukker, veel getoeter en lawaai, ik zou hier nooit durven rijden. Er wordt hier heel wat gepasseerd en meestal gaat het allemaal net goed...ook al is het niet overzichtelijk. Je toetert ipv je richtingaanwijzer te gebruiken. In de persoenen bus zitten ook Rita van de firma Bleijenberg,schoonmaakbedrijf in Vlissingen met partner Boyd. Ze komen van een verblijf op de Keieilanden en gaan nu een kijkje nemen deze week , volgens mij ook in het ziekenhuis, gaan we nog horen, vragen deze week. Suzan is hier voor het eerst , alles zo anders: palmbomen, bananebomen, bouganville in bloei, bromers, zoveel. Brommerstations , ook veel. Huizen van steen maar ook met golfplaten, veel stalletjes met allerhande koopwaar, veel eten, bananen, limonadeflessen met benzine....
We rijden helemaal om de baai heen naar de stad. De brug is nog steeds niet klaar, lijkt wel te vorderen in vgl met andere jaren. In het orchidhotel worden hartelijk we verwelkomd door het personeel. Er staat eten en drinken klaar, koffie! Sleutels van onze kamers gekregen en nahet eten komt burgemeester Richard L langs met wat ambtenaren, hoewel in uniform, verder nogal informeel allemaal gelukkig. Hoeven we deze keer vast niet op audiëntie , officieel, bij hem thuis. Daarna koffers uitpakken, douchen en dan vanmiddag naar t ziekenhuis!
Thuis ligt iedereen vast nog op één oor, daar is het nu half 5.
Dank voor alle reacties! Leuk! andere teamleden vragen soms of er mailadressen kunnen worden toegevoegd ,dus lezen er steeds meer mensen mee! Tot later!

  • 13 Oktober 2014 - 12:12

    Linda:

    Haaa Ambonteam,
    Goed gearriveeerd.! Inmiddels is het bij jullie al 19.00 uur. Wij zijn net opgestaan! Hoe was jullie eerste dag.? Ik heb gelijk heimwee bij lezen van je verslag, zo herkenbaar. Groetjes van mij speciaal aan Julia en Agus, Bram en Judith. Xx

  • 13 Oktober 2014 - 12:24

    Fieke:

    Dag Jo, jullie eerste dag zit er bijna op. Ben benieuwd naar de dozen: klopt het een beetje? Straks lekker eten. Voor ons is het lunch (volkorenbammetjes met kaas en glaasje melk. Lekker Hollands.). Lfs

  • 13 Oktober 2014 - 14:24

    Mireille:

    Hallo team, gelukkig goed aangekomen... Met dozen. Heel veel succes daar. Jullie doen goed werk. We gaan jullie met belangstelling volgen. Speciale groeten voor Marinda. groetjes Mireille

  • 13 Oktober 2014 - 16:17

    Joan:

    Wat schrijf je mooie ,lange verslagen.
    Ik reis gewoon een beetje mee.
    Succes!
    Liefs,
    Joan

  • 13 Oktober 2014 - 19:16

    Judith:

    Hoi Jo
    Vanmiddag met pap en mam je verslagen gelezen ,lukte pap weer niet zelf.Fijn om je te volgen en heel veel succes met het team de komende tijd . Wij genieten zo mooi mee Hier alles verder oké.Liefs van ons

  • 13 Oktober 2014 - 21:42

    Look:

    Dag Jolanda, waar blijven de z.k.v.'s dacht ik tot nu...het bleek dat ze in m'n spam map zaten.
    Euvel verholpen en is het dus vanaf nu iedere dag genieten en/of me verwonderen over jouw/jullie belevenissen. Het gerommel en gedoe achter de rug, wel of geen dozen etc. komt allemaal goed.
    Geen zorgen maken. Dat is toch het credo van de groep "Zorgen moet je doen....Niet maken".
    Nogmaals ben benieuwd naar jouw eerstvolgende z.k.v. Lieve groeten uut 't veld.

  • 21 Oktober 2014 - 07:48

    Autje Sesink- Tetelepta:

    Hallo Crew vind het echt te gek dat jullie dit doen graag zou ik/wij een bijdrage willen leveren. Ik werk zelf in het zkh in Winterswijk en wij hebben ook een team die een zkh in Ghana sponsort en ook met een OK team daar naar toe geweest en geopereerd. Nu hebben ze mij gevraagd om dit ook op de Molukken te doen. Ik ben daar niet op in gegaan waarom ?? Ik zou het niet weten. Maar vorige week was ik op een verjaardag van mijn broertje en zijn vrouw Judith kwan met jullie verhaal, want mijn zwager lag op het zelfde moment dat jullie daar aan kwamen heel slecht in een zkh in Kuda Mati. Mijn 2neven zijn daar toe gereisd en jullie om hulp gevraagd maar helaas hij is kort daarna overleden. Ook heb ik met Mingus Nanlohy gesproken en hij vertelde dat zijn vrouw Miel ook mee is naar Ambon. Ik was zo onder de indruk dat ik heel veel mensen heb uitgenodigd op juliie FB pagina. Echt respect voor jullie. Wat een mooi initatief. Geweldig en ontzettend leuk om jullie ervaring en verhalen te mogen lezen. Echt herkenbaar allemaal. Liefs uit Holland Autje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolanda

Verpleegkundige, werkzaam in het ADRZ Goes afd. chirurgie In 2009, 2011, 2013 meegewerkt aan een project van SSVA (Stichting Samenwerking Vlissingen Ambon) voor patienten met urologische problemen op Ambon en in omgeving van Ambon. Samen met een team van o.a. urologen, een anesthesioloog operatieverpleegkundigen, anesthesieverpleegkundige, een technische medewerker, een vertegenwoordiger van de SSVA ,bijna 2 weken lang , werken in het Haulussy ziekenhuis Ambonstad en daar een aantal patienten opereren om hun (urologische) klachten te verhelpen of verlichten. Nu voor de 4e maal van 11 oktober tot 24 oktober 2014 opnieuw een project. Na het project vlieg ik naar Bali om nog een kleine week "bij te komen"

Actief sinds 04 Okt. 2014
Verslag gelezen: 742
Totaal aantal bezoekers 8730

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2014 - 01 November 2014

Urologieproject Ambon

Landen bezocht: