Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Jolanda - WaarBenJij.nu Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Jolanda - WaarBenJij.nu

Jakarta

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

12 Oktober 2014 | Indonesië, Batavia

Om half 1 vanmiddag geland, met slapen is het niet bij iedereen goed gekomen....sommige mensen kunnen overal slapen ,heerlijk! Eer we dan eens een visum hadden, weer in de rij voor een stempel. Dachten we nu snel met bus naar t hotel zagen we de DOZEN voorbij komen op de band, help! Julia, jopi, Judith en Bram er achteraan! Uiteindelijk kwamer er enkele manne met een aantal bagagewagens met DOZEN langs, enkele dozen door douane, rest bleef gewoon staan op ? En daarna zou het dan toch worden doorgebracht naar elders om vanavond mee te gaan naar Ambon, natuurlijk verwachten deze heren dan wel een tegemoetkoming. Ach ja, je denkt dat het geregeld is maar dan loopt het weer net anders, gelukkig zagen we zelf de dozen op de band...geld gepind, uiteindelijk na weer wachten met bus naar hotel in Jakarta. Het is warm! Julia is vast met dr Jacky vooruit gegaa en heeft direct nasi kampong besteld, dus we schuiven gelijk aan! Nasi Goreng met gebakken ei, kip en saté. Heerlijk, daarna een douche, naar bed. Duurt even , suzan en ik krijgen airco niet goed geregeld, ik denk dat ik het weet maar ben moe...slapen! Om 16 uur rollen we in bed, ik slaap tot we om 19 u worden wakker gebeld omdat onze deur van de kamer niet goed gesloten is? Zit kennelijk niet goed in t slot. Niks weg, alles ligt er nog; door de airco is temp al gezakt van 33 naar 28 graden, nou ja, volgende keer beter...( nu weten we weer hoe het moet worden ingesteld).
Apps bekijken, tel kaart erin, " blog" bijwerken en weer eten: Sotoh Ajam en wat bijgerechten. Iedereen lijkt wat uitgerust, sommigen gemasseerd. Dr Jacky heeft bij de Starbucks Jakarta een beker voor dr Miel gekocht, attent, want die spaart Miel.
Benieuwd of dr Jacky nu deze week ook mee gaat opereren, zdat hij zelf aan slag kan met urologische ingrepen op Ambon!
Straks tegen middernacht vliegen we door naar Ambon Manise.
Morgen meer nieuws, groeten van hele team! Zal nog wel eens een voorstelrondje doen in ander bericht.

• 12 Oktober 2014 - 17:02

Ines:

Wat een verassingen alweer met het vliegen en in jakarta mams. Goeie doorreis alvast (ook voor de dozen haha), zie je volgende update alweer tegemoet. Xxx

• 12 Oktober 2014 - 21:23

Renske:

De eerste avonturen al achter de rug. Op naar de volgende!!

• 13 Oktober 2014 - 02:33

Linda:

Hee Jo en team, wat een avontuur weer. Maar wel erg leuk. Geweldig om al jullie belevenissen te lezen. Intussen zijn jullie al bijna op Ambon. Ik kijk uit naar de volgende update. Een mooie tijd gewenst. Groetjes uit de West, Linda

• 13 Oktober 2014 - 12:18

Fieke Den Hollander:

Nou Jo, jullie zitten vast al op Ambon. Het klinkt alweer lekker avontuurlijk. De maaltijden lijken me een moment van rust en genieten?! Houden zo! lfs

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Jolanda

Verpleegkundige, werkzaam in het ADRZ Goes afd. chirurgie In 2009, 2011, 2013 meegewerkt aan een project van SSVA (Stichting Samenwerking Vlissingen Ambon) voor patienten met urologische problemen op Ambon en in omgeving van Ambon. Samen met een team van o.a. urologen, een anesthesioloog operatieverpleegkundigen, anesthesieverpleegkundige, een technische medewerker, een vertegenwoordiger van de SSVA ,bijna 2 weken lang , werken in het Haulussy ziekenhuis Ambonstad en daar een aantal patienten opereren om hun (urologische) klachten te verhelpen of verlichten. Nu voor de 4e maal van 11 oktober tot 24 oktober 2014 opnieuw een project. Na het project vlieg ik naar Bali om nog een kleine week "bij te komen"

Actief sinds 04 Okt. 2014