Woensdagavond 16-10 - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Jolanda - WaarBenJij.nu Woensdagavond 16-10 - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Jolanda - WaarBenJij.nu

Woensdagavond 16-10

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

16 Oktober 2014 | Indonesië, Ambon

Gisteravond naar Panorama geweest, een restaurant met uitzicht over Ambon, allemaal lictjes, in de verte de overkant en het vliegveld zichtbaar. We mogen naar boven , een stuk meer privé en rustiger dan beneden waar er karaoke is, dat is erg populair hier. Helaas gaat er iets mis bij bestellen, het eten had er al moeten staan, maar nu moeten we enige tijd wachten. Het wait een beetje en is best lekker daarboven. Gandariajuice, het is er, lekker! Beetje mangoachtige smaak het da, ook Geel vruchtvlees. He eten is heerlijk , suzan en ik zitten aan tafel me Olaf en Frits, frits kan zeer bevlogen vertellen over zijn reizen naar dives elanden, zijn hobbies, o.a. Motor maar ook over alle projecte waar hij al eerder bij betrokken was. Hij was voor zijn pensioen werkzaam bij de technische dienst van het ziekenhuis in Goes en weet heeeel veel van apparatuur die wordt gebruikt in ziekenhuizen: Vooral de apparatuur voor de oogheelkunde daar weet hij veel van, maar ook van OKapparatuur, onmisbaar!
We krijgen nog een bes te proeven die geplukt werd van een plant beneden op t terras van het restaurant. Rode bessen, waar je even op moet zuigen en daarna een beetje sap uit een stukje limoen , hele lekkere smaaksensatie van zoet, zuur , zout...echter hoe het heette weet ik ( meer) en het bleek meegenomen uit Thailland en was hier als plant een pot gezet. J
Daarna snel naar bed.
Het eten in Panorama en we vertrekken om half 11 ongeveer weer naar het hotel, gaan slapen.

  • 16 Oktober 2014 - 23:07

    Aaike:

    Wie hard werkt moet wel goed eten natuurlijk!

  • 16 Oktober 2014 - 23:34

    Gosia:

    Ik was vanavond om 22.15 thuis na een leuke werk dag ,aansluitend symposium van onze leuke chirurgen!het was echt leerzaam en leuk!
    Bij jou zeker erg druk?
    Nu ga ik zo naar bed en jij moet zo weer beginnen
    Veel werk plezier Jo

  • 17 Oktober 2014 - 04:10

    Linda:

    Jo, gandaria! Mmmmm lekker. Drink voor mij ook een glaasje. Grt vanuit de andere kant van de wereldbol.

  • 17 Oktober 2014 - 09:30

    Ina Wisse:

    Hoi Jolanda
    Gelukkig weer even internet zodat ik weer wat van jullie berichten kan lezen.
    Zo leuk om jullie te volgen.
    Probeer ook af en toe tussen de regels door te lezen. Haha. Maar ik zal zeker moeten wachten totdat jullie ( of ik ) thuis ben voor de achtergrond info.
    In ieder geval hebben jullie nu veel personeel wat helpt. Gelukkig !
    Geef Frits maar een dikke knuffel van mij. Is toch een lieve maan en inderdaad erg bevlogen.
    Hoe vond Jopie het om weer terug te zijn in Nederland ?
    Heb je mijn vriend al gespot ?
    Nou Jo nog veel plezier daar en ik hoop dat jullie goed weer hebben om zondag wat leuks te gaan doen.

    Liefs
    Ina

  • 18 Oktober 2014 - 13:51

    Caro:

    Erg leuk om jullie te volgen. RESPECT voor jullie werkzaamheden. TOP! Veel werkplezier. Groeten aan onze schoonzus Miel en onze nicht Hennie. Groetjes Fred&Caro

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolanda

Verpleegkundige, werkzaam in het ADRZ Goes afd. chirurgie In 2009, 2011, 2013 meegewerkt aan een project van SSVA (Stichting Samenwerking Vlissingen Ambon) voor patienten met urologische problemen op Ambon en in omgeving van Ambon. Samen met een team van o.a. urologen, een anesthesioloog operatieverpleegkundigen, anesthesieverpleegkundige, een technische medewerker, een vertegenwoordiger van de SSVA ,bijna 2 weken lang , werken in het Haulussy ziekenhuis Ambonstad en daar een aantal patienten opereren om hun (urologische) klachten te verhelpen of verlichten. Nu voor de 4e maal van 11 oktober tot 24 oktober 2014 opnieuw een project. Na het project vlieg ik naar Bali om nog een kleine week "bij te komen"

Actief sinds 04 Okt. 2014
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 8731

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2014 - 01 November 2014

Urologieproject Ambon

Landen bezocht: