Zaterdag 18-10-2014 - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Jolanda - WaarBenJij.nu Zaterdag 18-10-2014 - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Jolanda - WaarBenJij.nu

Zaterdag 18-10-2014

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

18 Oktober 2014 | Indonesië, Ambon

Gisteravond nog de gudang opgeruimd, dat is te zien, want alles leek veel ruimer. Veel dozen zijn opgeruimd, verbruikt ,etc
Het is niet druk op straat en ook nog niet in het ziekenhuis
Eerst help ik even op de afdeling, later naar beneden op de OK en verkoever. Stroomuitval, daar hebben we last van. Ruim een kwartier zonder stroom: men wist niet dat er op de OK gewerkt werd, met als gevolg langer zonder stroom.
Gelukkig is de niersteen al gevangen dan, wij lichtten de dokter bij met hoofdlamp,zaklampen.
Dr Jacky oefent weer met dr Olav met TURren, we eten laat want de doosjes snacks en eten staan er net als de stroom uit is gevallen en dan is het snel helemaal een verlaat programma.....?
Om 6 uur zijn we wel klaar maar moeten we nog een hele tijd wacht op OLAV, en Miel, daaronerda
Vanacond hebben we feest bij dr Jacky,

• 18 Oktober 2014 - 19:12

Gina Hage:

Jolanda ik geniet van je verslagen. k'Zie het zo voor me. Lekker zonder alle regeltjes enzo. Nou genieten jullie nu maar van het feestje. Ook goed voor een mens om even te genieten.

• 18 Oktober 2014 - 20:07

Linda:

Stroomuitvale, klinkt zo bekend Jolanda. Ook dan wordt de mens inventief.
    Fijn wpfeestje hoor. Hoewel, jullie liggen nu al op een oor. Fijne zondag. Gaan jullie nog wat leuks doen? Naar fam van Julia

• 19 Oktober 2014 - 15:33

Renske :

Hoi Jolanda, jullie werken hard, respect. Fijn dat lokaal eea goed is opgepakt. Dan kan je hopen op een groter effect dan alleen voor de rest de mensen die door jullie zijn geholpen. Mooi. Hier is zoals te doen als gebruikelijk. Het weer slaat op dit moment om van vanochtend nog uitgebreid op terras cappuccino drinken naar harde wind op dit moment en echt een aantal graden kouder. Regen is ongetwijfeld onderweg zouden jullie misschien wel willen... Nog succes deze week voor allen. Liefs

• 20 Oktober 2014 - 14:28

Heleen En Arnold:

Prachtig werk doen.Petje af!Wij blijven je verhalen lezen.Groetjes uit vlissingen van Arnold en Heleen

Jolanda

Verpleegkundige, werkzaam in het ADRZ Goes afd. chirurgie In 2009, 2011, 2013 meegewerkt aan een project van SSVA (Stichting Samenwerking Vlissingen Ambon) voor patienten met urologische problemen op Ambon en in omgeving van Ambon. Samen met een team van o.a. urologen, een anesthesioloog operatieverpleegkundigen, anesthesieverpleegkundige, een technische medewerker, een vertegenwoordiger van de SSVA ,bijna 2 weken lang , werken in het Haulussy ziekenhuis Ambonstad en daar een aantal patienten opereren om hun (urologische) klachten te verhelpen of verlichten. Nu voor de 4e maal van 11 oktober tot 24 oktober 2014 opnieuw een project. Na het project vlieg ik naar Bali om nog een kleine week "bij te komen"

Actief sinds 04 Okt. 2014