Schiphol - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jolanda - WaarBenJij.nu Schiphol - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jolanda - WaarBenJij.nu

Schiphol

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

11 Oktober 2014 | Nederland, Amsterdam

Vervoer en inchecken Schiphol: vandaag door buurman Arnold gebracht om half 10 naar BoRent Middelburg. Marinda arriveerde al snel, gebracht door Mark met haar bagage en 5 dozen, daarna kwam chauffeur Romano en was het nog even langs de Oude Vlissingseweg voor wat koffers want Julia meende dat die toch niet allemaal met hun in het pasagiersbusje meekonden....
Bij Julia waren Njonkie, Ben oude bekenden én dr Jacky en Jopi, die zijn 2 weken in Nederland en België geweest: meegekeken met dr Miel in t Maximazkh en bij dr Olav in....en bij Katia vd Dwey de plastisch chirurg in Leuven. Nu gaan ze mee terug naar Ambon met heel wat bagage extra ( kan er ook nog wel bij).
Vanaf Middelburg naar Suzan en fam in Kruinigen om daar restant dozen op te halen en dan naar Schiphol. Romano stuurt ons keurig door t verkeer naar Amsterdam en we arriveren tegen 13 u op Schiphol. Het spttert, gelukkig snel al die dozen snel naar binnen. Daarna komen de eerste vrienen, fam en bekenden van oa. Julia, de SSVA om ons te begeleiden, te helpen met inchecken. Ben de Lima zegt dat er misschien toch schot zit in het vervoer van een voor sommigen welbekende container die nu bijna 2 jaar onderweg is vanuit Vlissingen naar Ambon, hij staat ergens in Jakarta.... We gaan, als team , op de foto voor Garuda Indonesia: onze sponsor ,men schijnt deze foto te gebruiken op de site. Sommige teamleden hebben wat vertraging opgelopen in verkeer door ongeluk na Roosendaal ( achtervolging?) en arriveren wat later. Alle koffers en dozen apart ingechekt, gaan direct doorgelabeld via Jakarta naar Ambon, zonder dat wij er zorg over hoeven te hebben. He lijkt alsof we niets extra hoeven te betalen voor overgewicht, toch benieuwd hoeveel kilo totaal gewicht nu is...? Marinda, Suzan en ik zullen toch blij zijn als alle dozen gearriveerd zijn in t Haulussy op Ambon want zónder al dat materiaal hebben we toch een probleem! Na incheck eindelijk op zoek naar bakje koffie! Een aantal checkt niet meteen in en blijft nog even bij familie, Marinda en ik gaan alvast naar binnen voor het voorlopig laatste bruine broodje met kaas. We zien dat we vertraging hebben: ipv 17 u vertrek nu 17 u 45....vooruit maar. Straks 14 uur nonstop vliegen, in één keer door naar Jakarta, dus wordt vervolgt!

• 11 Oktober 2014 - 20:47

Ina:

Hoi Jo
    Een goede reis gewenst
    en veel sterkte bij het werk
    Gr Ina

• 12 Oktober 2014 - 00:31

Gosia:

Hoi Jo
    Nu ben je hoog in de wolken,ik ben net terug van het werk.
    Wat leuk,dat je weer reisverslag ga schrijven!
    Ik volg je wel.
    Veel succes en sterkte !
    Liefs en groetjes,Gosia

• 12 Oktober 2014 - 13:13

Joan Bierens:

Mooie start, en natuurlijk weer diverse vertragingen.
    Ik hoop dat jullie een goede vlucht hadden en fit aan de start kunnen.
    Liefs,
    Joan

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Jolanda

Verpleegkundige, werkzaam in het ADRZ Goes afd. chirurgie In 2009, 2011, 2013 meegewerkt aan een project van SSVA (Stichting Samenwerking Vlissingen Ambon) voor patienten met urologische problemen op Ambon en in omgeving van Ambon. Samen met een team van o.a. urologen, een anesthesioloog operatieverpleegkundigen, anesthesieverpleegkundige, een technische medewerker, een vertegenwoordiger van de SSVA ,bijna 2 weken lang , werken in het Haulussy ziekenhuis Ambonstad en daar een aantal patienten opereren om hun (urologische) klachten te verhelpen of verlichten. Nu voor de 4e maal van 11 oktober tot 24 oktober 2014 opnieuw een project. Na het project vlieg ik naar Bali om nog een kleine week "bij te komen"

Actief sinds 04 Okt. 2014